15 Mart 2014 Cumartesi

Aliexpress'den Nasıl Alışveriş Yapılır - Ruj Organizer Alışverişim

Merhabalar herkese.. Bir kaç gündür blogumla ilgilenmedim. Son yaşananlardan sonra elim gitmedi doğrusu. Aslında halen içimden çok gelmiyor ama blogumu da özledim doğrusu.
Aliexpress i duymayanınız pek azdır sanırım. Ben bu siteden yaklaşık 1 buçuk senedir, 42 farkı satıcıdan(sizi yanıltmamak için tek tek saydım) 100den fazla parça ürün sipariş ettim. Naaptın bunca şeyi derseniz vallahi ben de bilmiyorum. Beğendikçe almışım :) Yalnız bunların bir 10 tanesi falan sevgilimin, arkadaşımın istedikleriydi. Gerisi bendenizin. Neler aldığıma gelirsek en çok takı, toka aldım, büyük bir takı kutusu, çanta, led ampul, bisiklet aksesuarları, anime delisi olarak cosplay malzemeleri, saat, şal, telefon kılıfları, makyaj fırçası koruyucusu, nail art ürünleri.. Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
42 siparişimden 3ü sorunlu oldu. Biri 6 7 parçalık bir siparişte 1 ürünüm eksikti ama 1$ lık bir ürün olduğu için üstünde durmadım, diğeri yine eksikti ama 3 4 parçalık bir eksiklikti satıcıya mail attım hemen eksik parçaları ve özür için yanına eklediği hediyeleri kargoladı, son sorunum ise kargom kayboldu satıcıya mail attım elinde aynı üründen kalmamış bu yüzden paramı iade etti. Kısacası hep memnun oldum sonuçtan. Şimdi nasıl alışveriş yaparız ona bakalım;
Öncelikle standart her sitede olduğu gibi bir account açıyoruz. Çok çeşitli ürünler içerisinde en az bir kaç gün kendimizi kaybediyoruz, shopping cart ımıza farklı ve lüzumsuz şeyleri ekleyip ekleyip siliyoruz en sonunda nihai sona ulaşıp sipariş aşamasına geliyoruz :) Bu noktada ilk dikkat etmeniz gereken şey satıcının puanları ve ürünün yorumları. Satıcı puanları madalya, elmas ve taç olarak sıralanıyor. 5 madalyadan sonra 1 elmas, 5 elmastan sonra 1 taç şeklinde gidiyor. Bu dereceler satıcıların yerine ulaşan olumlu oylanan ürünlerinin çokluğuna göre veriliyor.

Liste halinden sonra beğendiğiniz ürüne tıklayarak ürün detaylarına giriyorsunuz. Aşağıdaki resimde işaretlediğim yerlere mutlaka dikkat edin. En önemlisi shipping (kargo) ücretinin Türkiye için seçilmiş olmasına dikkat etmeniz. Çünkü bazı ürünlerin buraya gönderimi yok ya da ücretli olabiliyor. 
Bir de fiyatın yanında aşağıdaki örnekten gidersek $7.98/piece diyor. Piece parça başı demek. Bazı ürünler lot olabilir o da satıcıya göre 2 den fazla olandır. Bazen parça başı 2$ görüp ürün içerisine girdiğinizde siparişin lot olarak hesaplandığını lot un 100 parça olduğunu görebilirsiniz. Şaşırmayın :) Tabii $2/lot olur da lot 3 parça olursa 3 ürün 2$ demektir o karlı oluyor. Dikkat edin derim :)

Asla yukarıdaki ana resme aldanmayın. Sayfayı mutlaka aşağı indirin. Aşağıda ürünün ana resimle aynı mı yoksa benzer başka bir ürün mü olduğunu görebilirsiniz. Ve mutlaka sayfanın en altındaki ürün yorumlarını okuyun. Ürünlere yorum yapan kullanıcıların da madalyaları var bu da o kullanıcının güvenilirliğinin göstergesi. Ben gibi bin tane alışveriş yapanların madalyası artıyor :)
Neyse ne alacağımızı seçtik ve add to shopping cart dedik. Shopping cart içine girdiğimizde görüntü aşağıdaki gibidir. Son kez işaretlediğim yerleri kontrol edin. Kaç parça istemişsiniz, free shipping ibaresi var mı, ürününüz kaç günde teslim edilecek. Buy all diyoruz ve bir sonraki adıma geçiyoruz.
Hesabınızı açarken adres ve telefon girdiğiniz için hepsi kayıtlı çıkıyor. İşaretli kısım ürün ile ilgili belirtmek istedikleriniz. Örneğin ürününüzün 3 rengi var ama renk seçimi sipariş kısmında yok buraya şu rengini istiyorum şeklinde yorum bırakmanız gerekiyor. Ya da ürünüme gift yazın, 5$ yazın gibi detayları burada belirtiyorsunuz. Gerçi ben hiç belirtmediğim halde bütün ürünlerim üzerinde gift yazılı geldi ve hepsi 5-10$ arası ücret yazıyordu sorun olmasın diye. Aliexpress in en iyi yanı bu sanırım :)
Bir sonraki adım kart bilgileri. PayPal yalnızca bazı kullanıcılarda var. Aliexpress in genel sisteminde yok. Ancak ben sanal kart kullanıyorum. Nekadarlık alışverişim varsa onu sanal kartıma aktarıyorum, öyle alıyorum. Ancak Aliexpress de kart güvenlik sistemi iyi diye biliyorum ve ödemeleriniz aliexpress in kendi havuzunda toplanıyor, siz ürününüz gelince my orders sekmesine girip oradan confirm order recieved seçeneğine tıklıyorsunuz, para ozaman satıcı hesabına geçiyor. Eğer gerekli sürede ürününüz gelmez ya da hasarlı gelirse yine order içine girip open dispute diyorsunuz ve geri ödeme talep ediyorsunuz. Paranız 10 gün içerisinde geri ödeniyor. (Şuan bekleyen siparişim olmadığı için bunun resmini ekleyemedim kusura bakmayın)
Son olarak da ödeme noktasına kadar geldiniz ama son anda kart numarası yazmadan caydınız diyelim. Ama sipariş gözüküyor ve iptal et düğmesi yok! Sakin, panik yok :) İşaretli yere bakın, orada bir sayaç var bu sayaç sıfırlanana kadar ödeme yapılmadığında sipariş otomatik iptal oluyor. Ve ürünü cart tan silip başka ürünleri ekleyip almanıza engel olmuyor. 

Eveeet bunca detayı saydıktan sonra en son siparişimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Aslında elime geçeli 10 gün kadar oluyor ancak bir türlü sıra gelemedi kendisine :) Bloglarda, youtube videolarında sıkça rastladığımız ve özendiğimiz bir ürün kendisi. İnstagramda 35-50tl arası satıldığına şahidim. Almak istedim ama abes geldi fiyatları. aliexpress de 5$ civarı ve kargo dahil fiyatı bu. Ben indirimde aldım 3,91$ dı. Yani 8 liraya kargo dahil burada 35-50tl+kargo ya satılan ürünü almış oldum. Tek eksi yanı 3 haftada geldi ama bence hiiç önemli değil.

Siz Aliexpress den hiç sipariş verdiniz mi? Siparişim hakkında ne düşünüyorsunuz? Şahsen ben pek memnunum :)
Sewgiler..

12 yorum:

  1. Gerçekten faydalı bir yazı olmuş.Ben de çantalarına takıldim ama henüz cesaret edemedim alışverişe.Yazınızdan sonra daha rahat bakabilirim alışveriş olayına.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Ben de ilk alışverişim öncesi epey bir tereddüt geçirmiştim, sonrasında bir çılgınlık anında siparişimi verdim ve devamı geldi. Şimdiye kadar ben çok ciddi sorunlar yaşamadım, umarım siz de sorunsuz bir alışveriş yaparsınız :)

      Sil
  2. Güle güle kullan bu organizeri bende almayı düşünüyorum =) Aliexpress gerçekten cennet gibi ^^ Hem fiyatları uygun hemde free shipping! Daha önce fırça sipariş etmiştim gelmesi 1 ay sürmüştü. Bekleme zamanı kabus gibi ama bunu da almam lazııım <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım :) Aliexpress sahiden de cennet, insan içinde kendisini kaybediyor. Beklemesi ölüm ama değiyor sonunda :)

      Sil
  3. Güle güle kullan canıım :) Bende de bir benzeri var bu ürünün. :) Onu satıyorum. Ancak 35-50 lira gerçekten bu ürün için çok abartılı bir fiyat. Ben de satışını yapan biri olarak çok fazla görüyorum :)
    Bendeki ürün linki; http://kizilcikserbetimm.blogspot.com.tr/2014/03/yaknda-yaynlayacagm-kozmetikler.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım :) yani ticaret yapıyorlar kar tabi ki olacak ama 35-50 falan gibi fiyatlar çok uçuk. Sendeki stand da bu arada daha değişikmiş, güzelmiş sahiden de. Koyacak yerim olsa ben talip olabilirdim :)

      Sil
  4. Selam,
    Alibaba yazınız süperdi.Bir şey sormak istiyorum.Bir kaç saat evvel bir gözlük aldım ancak yanlış almışım.Satıcı iptal edebilirsin dedi.Nasıl iptal edebilirim.Yardımcı olursanız sevinirim.Tşk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Şu anda halihazırda siparişim olmadığı için göremiyorum ancak siparişinize girdiğinizde yanlış hatırlamıyorsam open dispute gibi bir ibare olmalı. open dispute dedikten sonra size neden iptal istediğinizi falan soracaklar sonrasında 10 gün içerisinde paranız kartınıza geri yatacak. Umarım doğru hatırlıyorumdur ve geri ödemenizi alabilirsiniz..

      Sil
  5. Selam,
    Bir kaç gün önce takı sipariş etmiştim açıklamada en az 5$ lık alışveriş yapabilabilir aksi halde kargo ücreti ödenecektir falan diyor ama ücratsiz kargo diyor ve siparişimde onaylandı ne demek istiyorlar anlamadım yardımcı olursan sevinirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 5$ altı kalan siparişlerinizi ya göndermeyip paranızı iade ederler ya da para keserken ek kargo ücreti alırlar. dükkana göre değişen bir uygulama. dükkan sahibine iletişim yeri var oradan kendisine yazın isterseniz.

      Sil
    2. İptal da edilmedi kargo ücreti de eklenmedi anlayamadım

      Sil
    3. şartları okumadığım için bilemiyorum tam ama kargonuzu yollamak yerine belki iade yaparlar ya da belki atlamışlardır yollarlar :)

      Sil